پارچه متقال پلی استر پنبه عرض 2 متر در نمایندگی فروش کارخانه

تولید و پخش انواع پارچه متقال پلی استر پنبه و تمام پنبه

بیشتر مشتریان به دنبال خرید انواع پارچه متقال پلی استر پنبه و 100 درصد پنبه و یا پارچه متقال 100 درصد پلی استر به صورت مستقیم از کارخانه و یا مراکز فروش آنها در بازارهای مرکزی هستند. علت این امر را در سه نکته مهم می توانتیم جستجو کنیم. مهمترین عاملی که مشتریان را به این سمت سوق می دهد، قیمت ارزان تری است که در خرید مستقیم و یا خرید از نمایندگی ها و مراکز پخش به مشتریان اعلام می شود. دومین عامل ارائه پارچه با مشخصات فنی معلوم در این مراجع است. عامل سوم توانمندی پشتیبانی از مشتری است. در این مراکز مشتری می تواند سفارش تولید خود را ثبت کند و طبق همان مشخصات فنی درخواستی، پارچه خود را تحویل بگیرد. همچنین امکان مرجوعی بالاتری را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

پارچه متقال چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ برای هر کاربردی چه متقالی مناسب تر است؟ مشتریان برای خرید و ثبت سفارش تولید چه اقداماتی را باید صورت دهند؟

طبیعی است هرچه مشتریان اطلاعات بیشتری از انواع پارچه متقال و ویژگی های آنها و نیز تولیدکنندگان و مراکز عمده پخش کسب کرده باشند، در خرید ملزومات کسب و کار خود توفیق بیشتری خواهند داشت.

تولید پارچه متقال پلی استر پنبه
ماشین بافت پارچه متقال

مشخصات فنی و قیمت پارچه متقال

پارچه متقال اصطلاحی بازاریها به پارچه خام اطلاق می کنند. یعنی پارچه ای که پس از عملیات بافت، وارد مرحله تکمیل و چاپ و رنگرزی نشده است. طبعتاً تولیدکنندگان عمده پارچه های بافته شده را وارد مرحله تکمیل، رنگرزی و چاپ می کنند. اما حجم کوچکی را هم به صورت خام وارد بازار می نمایند. این بخش شامل پارچه هایی است که به صورت خام نیز کاربرد دارند. این پارچه ها مشخصات فنی خاصی دارند که طبق همین مشخصات هم قیمت آن ها تعیین می شود. مهمترین متغیرهایی که تعیین کننده مشخصات فنی پارچه متقال است، عبارتند از:

  1. نوع الیاف
  2. مشخصات نخ
  3. گرماژ
  4. نوع بافت
  5. عرض

انواع الیاف به کار رفته و تأثیر آن در قیمت پارچه متقال و هزینه تولید

پارچه متقال عرضه شده در بازار عمومی عمدتاً از سه نوع الیاف بافته شده می شوند:

  1. پنبه
  2. پلی استر
  3. ترکیبی پنبه و پلی استر

پنبه الیافی طبیعی و پلی استر الیافی شیمایی است. اگر برای تولید پارچه تنها از الیاف پنبه استفاده شود، محصول به نام پارچه متقال تمام پنبه شناخته می شود. در صورتی که فرض کنیم سایر عوامل موثر بر قیمت یکسان باشد، این محصول از پارچه متقال پلی استر پنبه گرانتر خواهد بود. زیرا به طور کلی الیاف طبیعی از سایر انواع الیاف گرانتر است.

پنبه نیز کیفیت های متفاوتی دارد که خود را در کیفیت نخ و در نهایت در کیفیت پارچه نشان می دهد. هر چه طول الیاف پنبه، بلندتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. پلی استر از الیاف پنبه ای، به صورت سر جمع، ارزانتر است. بنابراین پارچه متقال پلی استر به صورت کلی هزینه تولید کمتری از متقال پنبه ای دارد.

بررسی تأثیر تکنولوژی و روش به کار رفته در تولید نخ بر قیمت پارچه متقال

گفتیم که الیاف پنبه دارای کیفیت های متفاوتی است. این موضوع خود را در مشخصات نخ و در نهایت در ویژگی های پارچه متقال بافته شده نشان می دهد. برای مثال الیاف پنبه ای که طول آن بلند است را می توانند به نخ رینگ تبدیل کنند. اما پنبه با الیاف کوتاه را با تکنولوژی Open End می ریسند. نخ رینگ کیفیت بالاتری نسبت به نخ اوپن دارد.

همچنین الیاف پلی استر هم به صورت پیوسته filament و گسسته Staple در ریسندگی به کار می رود. نخ فیلامنت معمولاً ارزانتر است.

تأثیر گرماژ پارچه در قیمت پارچه متقال

مشتریان در خرید خود با مشخصه دیگری به نام گرماژ هم سر و کار دارند. گرماژ وزن هر واحد سطح در پارچه را بیان می کند. این مشخصه عمدتاً به صورت GSM اعلام می شود. یعنی وزن هر متر مربع از پارچه. اما در برخی موارد در بازار ایران، از گرماژ بر متر طول هم استفاده می شود. لذا مشتریان در هنگام خرید باید به این نکته دقت کافی داشته باشند.

هرچه گرماژ پارچه بیشتر باشد، نشان دهنده این است که مقدار نخ بیشتری برای بافت هر واحد سطح مورد استفاده قرار گرفته است. لذا در صورت یکسان بودن سایر مشخصات، پارچه ای که گرماژ بالاتری داشته باشد، گرانتر خواهد بود.

نوع بافت پارچه متقال

بافت عملیات در هم رفتن نخ ها برای تولید یک سطح منسجم است. الگوهای قرار گرفتن نخ های تار و پود در کنار هم، می تواند بسیار متفاوت باشد. این تفاوت منجر به پدید آمدن انواع بافت ها می شود. برای مثال یک نخ پود می تواند روی یک نخ تار و سپس زیر نخ تار بعدی قرار بگیرد. نخ پود بعدی همین الگو را با یک نخ تار فاصله تکرار کند. یعنی اگر نخ پود قبلی روی یک نخ تار قرار گرفته، نخ پود بعدی زیر آن قرار بگیرد. الگویی شبیه به صفحه شطرنج. به این نوع بافت، بافت ساده می گویند. یا می توان همین الگو را به جای یک نخ پود، با دو نخ پود اجرا کرد.

ممکن است سرعت ماشین های بافت، در تمام الگوها یکسان نباشد. لذا در هزینه بافت تفاوت ایجاد می شود. اما در این موضوع نکته مهمتری هم وجود دارد. مشتریان باید در نظر داشته باشند که تغییر مشخصات و الگوی بافت برای بافنده هزینه دارد. زیرا تنظیمات دستگاههای بافندگی به صورت دستی و مکانیکی انجام می شود. این عملیات نیازمند چندین ساعت و بعضاً چند روز زمان است. به همین دلیل تغییر الگوی بافت زمانی به صرفه است که مقدار سفارش بافت قابل توجه باشد. لذا برای مثال، اگر شما سفارش بافت پارچه متقال پلی استر پنبه با بافت ساده داشته باشید و ماشین بافندگی ما در حال تولید بافت کجراه باشد، مقدار سفارش شما باید به حدی باشد که برای ما بصرفد که تنظیمات بافت را تغییر دهیم.

پارچه متقال
چند نوع از بافت پارچه متقال

مشخصات معمول پارچه متقال پلی استر پنبه

برای ثبت سفارش بافت، شما می توانید مشخصات مورد نظر خود را به ما اعلام کنید. و یا نمونه پارچه درخواستی را برای ما بفرستید. ما طبق همان مشخصات و نمونه برای شما تولید می کنیم. این مسیر برای مشتریانی که مقادیر سفارش آن ها زیاد است طی می شود. برای مثال فعالین حوزه صادرات پارچه متقال، از این دسته هستند.

اما اگر سفارش شما زیاد نیست، باز هم می توانیم وظیفه خدمتگزاری خود را انجام دهیم. مشتریان زیادی داریم که مقادیر کمتری خرید می کنند. لذا برای رفع نیاز این مشتریان، رایج ترین جنس های مورد تقاضا را تولید و انبار می کنیم. این مشخصات عبارتند از:

  • پارچه 20 درصد پنبه و 80 درصد پلی استر بافت ساده عرض 206 گرماژ 240
  • پارچه 40 درصد پنبه و 80 درصد پلی استر بافت ساده عرض 206 گرماژ 240

مشتریان و مصرف کنندگان برای این مشخصات را بیش از همه انواع دیگر تقاضا دارند. لذا تسهیلات بیشتری در فروش آنها در نظر گرفته ایم. به گونه ای که حتی اگر یک طاقه مورد نیاز شما باشد، می توانیم برایتان ارسال کنیم.

پارچه متقال پلی استر پنبه را چگونه تشخصی دهیم؟

مشتریان هنگام خرید پارچه متقال ممکن است با این سوال روبرو شوند که آیا پارچه ای که قرار است تحویل بگیرند، با مشخصات ادعا شده از طرف فروشنده تطابق دارد؟ استخراج دقیق مشخصات پارچه مانند نوع الیاف و درصد اختلاط آنها، نمره نخ، نوع بافت، گرماژ و … تنها از طریق آزمایشگاه نساجی امکانپذیر است. انجام این آزمایشها برای مشتریانی مقرون به صرفه است که مقادیر خرید آنها بالاست. همچنین حساسیت بالایی بر روی مشخصات پارچه دارند. اما برای مشتریان دیگر نیز راههایی وجود دارد که به صورت تقریبی به مشخصات پارچه پی ببرند.

با توجه به اینکه مهمترین مشخصه ای که بر روی قیمت پارچه متقال موثر است، نوع الیاف به کار رفته می باشد، از طریق رنگ، زیردست و نیز آزمایش شعله می توان به صورت تقریبی به جنس پارچه پی برد. بدین ترتیب که رنگ پارچه متقال پنبه، شیری و کرم کمرنگ است. اما رنگ پارچه متقال پلی استر پنبه، سفید. همچنین زیردست پارچه متقال پنبه ای معمولاً نرمتر است.

با سوزاندن نخ پارچه نیز می توان به صورت حدودی به مشخصات الیاف پی برد. الیاف پنبه به آرامی می سوزد. از خود خاکستر به جا می گذارد. بویی شبیه به سوزاندن کاغذ می دهد. اما نخی که الیاف پلی استر در آن به کار رفته باشد، هنگام سوختن معمولاً دود می کند. توده سیاه رنگی هم به جا می گذارد. بوی سوختن پلاستیک از آن متصاعد می شود.

بهترین راه حصول اطمینان از مشخصات پارچه متقال

اما بهترین و آسانترین راه برای خرید مطمئن، انتخاب درست مرجع خرید است. شما وقتی از کارخانه یا نمایندگی فروش آن خرید می کنید، به مشخصات اعلام شده می توانید اطمینان کنید. زیرا قاعده حاکم در این معاملات، قاعده صنعتی و فنی است. فروشنده کارخانه نیز اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار دارد. کارخانجات با سند و فاکتور رسمی معامله می کنند. لذا شما می توانید در صورت عدم تطابق، پیگیری لازم را انجام دهید.

پارچه متقال پنبه ای

خرید و ثبت سفارش تولید پارچه متقال پلی استر پنبه

ما انواع پارچه متقال را می بافیم. شما می توانید سفارش بافت پارچه مورد نظر خود را در کارخانه یا نمایندگی فروش ما ثبت کنید. آمادگی لازم را نیز برای رفع نیازهای مشتریان مختلف در کارخانه ایجاد کرده ایم. اگر سفارش پارچه بافته شده نیز دارید، می توانیم نیاز شما را برطرف کنیم. ما انواع پارچه متقال پلی استر پنبه، پارچه متقال پنبه ای و نیز پلی استری را در عرض ها و گرماژهای رایج بازار در انبار کارخانه و یا نمایندگی فروشمان موجود داریم. کافی است با ما در تماس باشید. کارشناسان فروش اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما