بهترین پارچه متقال ایرانی

بهترین پارچه متقال ایرانی از دید شما کدام است؟ اکثر مشتریانی که با واحد فروش ما تماس می گیرند، به دنبال خرید بهترین پارچه متقال برای مصارف ویژه خود هستند. اما تعدد کاربردهای پارچه متقال باعث شده است که پاسخ به این سوال آنقدرها هم ساده نباشد.

انواع پارچه متقال

پارچه متقال را می توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی کرد:

  1. پارچه متقال از نظر جنس
  2. پارچه متقال از نظر عرض
  3. پارچه متقال از نظر نمره نخ
  4. پارچه متقال از نظر کاربرد

انواع پارچه متقال انواع مختلف پارچه متقال

پارچه متقال از نظر جنس

عموما هر پارچه ای که خام باشد، یعنی تنها بافته شده و هیچ گونه تکمیلی روی آن صورت نگرفته باشد را متقال می خوانند. بنابراین متقال می تواند انواع بسیار گوناگونی از نظر جنس داشته باشد که شناخته شده ترین آنها در بازار ایران عبارتند از متقال پنبه، پلی استر پنبه، پنبه فلامنت، فلامنت، ویسکوز و …

پارچه متقال از نظر جنس

پارچه متقال از نظر عرض

در ایران اکثرا پارچه متقال در عرض های 2 متر و 10 سانت، 160 سانتیمتر و 100 سانت بافته می شود و سایر عرض ها زیاد معمول نیستند. علت مرغوب بودن عرض های مذکور این است که عرض پارچه بعد از تکمیل مقدار کم می شود و در نتیجه استفاده از این متقال ها، پارچه های تکمیل شده با عرض های مناسب 2 متر، 150 و 90 حاصل می شوند.

البته در برخی موارد پارچه های متقال 90 و 140 و حتی 3 متر کاربرد دارند که در ادامه به شرح این کاربردها خواهیم پرداخت.

پارچه متقال در عرض های مختلف

 پارچه متقال از نظر نمره نخ

مرغوب ترین متقال های ایرانی از نخ پنبه نمره 20 و نمره 30 استفاده می کنند. متقال نخ 30 ظریف تر و دارای بافت نزدیک به هم است، چرا که نخ 30 نازک تر از نخ 20 است. اما به دلیل ارزان تر تمام شدن نخ 20، بیشتر از این نخ استفاده می شود.

پارچه متقال از نظر نمره نخ

پارچه متقال از نظر کاربرد

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب بهترین پارچه متقال باید مد نظر قرار بگیرد، این است که قرار است این پارچه برای چه کابردی مورد مصرف قرار بگیرد.

در صنایع مختلف مانند صنعت خودرو، کالای خواب، البسه سنتی، ساختمان سازی و همچنین کارهای خدماتی مانند سالن های آرایشی و هتل ها، پارچه متقال کاربردهای وسیعی دارد. عدم شناخت کافی در این مورد که برای هر کدام از این مصارف، چه نوع متقالی باید استفاده شود، موجبات اتلاف وقت و حتی ضرر و زیان مالی صاحبان کسب و کارها را فراهم می آورد.

مثلا صاحبان سالن های آرایشی از نوعی متقال تمام پنبه که بعد از بافت مجددا آهار زده می شود، برای اپیلاسیون استفاده می کنند. اگر متقال مذکور گرماژ پایینی داشته باشد و یا از جنس پلی استر پنبه باشد، مشکلات زیادی برای خدمات اپیلاسیون ایجاد می کند.

متقال رولی اپیلاسیون متقال اپیلاسیون به صورت طاقه ای

بهترین پارچه متقال برای صادرات

به دلیل شرایط اقتصادی اخیر، بسیاری از تجار و تولید کنندگان به فکر صادرات محصول خود به خارج از کشور هستند تا با این شکل هم با دریافت ارز به عنوان بهای کالای خود، ارزش سرمایه خود را حفظ کرده باشند و هم با وارد کردن ارز به کشور، به حل مسائل و مشکلات کشور کمک کنند. اما در مورد صنعت نساجی بسیاری معتقدند که پتانسیل لازم برای صادرات در این حوزه وجود ندارد.

بهترین پارچه متقال مقاصد صادراتی پارچه های نساجی

توجه به نمودار های فوق نشان می دهد که کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان تمایل زیادی به واردات محصولات صنعت نساجی دارند و تجربه تاجران و صادر کنندگان منسوجات نیز این مطلب را تایید می کند. علی الخصوص بازار صادراتی عراق از سهم بیش از 7 درصدی در سطح جهانی برخوردار است.

بازارهای بزرگ صادراتی

وجود چنین بازارهایی در همسایگی کشورمان، قطعا به دلیل کیفیت بالای تولیدات داخل و نیز پایین بودن هزینه های باربری، فرصت بسیار خوبی برای صادرات محصولات ارزان قیمتی مانند متقال ایجاد نموده است. در بسیاری موارد حتی صادرات پارچه های متقال بافت کشورهای ترکمنستان، سوریه و … توسط تجار ایرانی صورت گرفته است که عموما معاملاتی پر سود بوده اند.

نکته مهم در صادرات متقال به این بازارها این است که بهترین پارچه متقال برای این کار، ارزان ترین آنها است و کسی که بتواند پایین ترین قیمت را ارائه نماید معمولا در این بازی برنده خواهد بود.

پارچه متقال اصفهان

عمده پارچه های متقال ایرانی در شهرهای اصفهان، یزد، تهران و تبریز بافته می شوند و از نظر کمیت، اصفهان در جایگاه اول این لیست قرار می گیرد. تعدد واحدهای نساجی پنبه و الیاف مصنوعی که بافنده انواع پارچه متقال هستند و نیز نسبت آنها به سایر بافندگی ها و اجزاء صنعت نساجی کشور، نشان از ظرفیت بالای ایران جهت تولید این محصول دارد.

تعداد واحدهای صنعت نساجی

قیمت پارچه متقال در تهران

با وجودی که عمده پارچه های متقال کشور در خارج از تهران تولید می شود، اما با توجه به مرکزیت تهران در زمینه تجارت پارچه، اکثر فروشندگان متقال در تهران تمرکز دارند و به همین دلیل مشتریان نیز برای خرید این محصول به بازار تهران مراجعه نموده و تمایل دارند اجناس مورد نظر خود را از این شهر تهیه کنند. این مسئله در مورد مشتریان خارجی بیشتر نمایان است.

در بسیاری از موارد، قیمت پارچه متقال در تهران از قیمت کارخانه ارزان تر است، چرا که تجار عمده فروش در این بازار حضور دارند که به دلیل خرید عمده از کارخانجات با متراژ های 50 تا 100 هزار متر در هر پارتی، تخفیفات کلانی از تولید کننده می گیرند و در نتیجه می توانند محصول را با قیمت های بسیار مناسبی در بازار عرضه کنند.

بازار پارچه تهران

فروش پارچه متقال

اگر به دنبال تهیه پارچه متقال برای فعالیت های صنعتی یا خدماتی خود هستید و یا تاجر این پارچه هستید و به دنبال قیمت مناسب و سود بیشتر در معاملات خود می گردید، کارشناسان ما می توانند راهنمای خوبی در معرفی اجناس و همچنین تامین آن از انبارهای ما و یا شرکت ها و شبکه های فروش دیگر برای شما باشند.

منبع: بازار پارچه و پوشاک ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما