تولید انواع پارچه های متقال مازندران

پارچه ی متقال از جمله پارچه هایی است که در زمینه های مختلف و متفاوتی استفاده می شود. پارچه متقال از دسته پارچه های گیاهی است. تولید پارچه متقال در مازندران به چه شکلی است؟
انواع پارچه ها را براساس جنس نخ می توانیم در سه گروه مصنوعی، گیاهی و حیوانی تقسیم بندی کنیم.
گروه پارچه های مصنوعی که با الیاف شیمیایی تولید می شوند. پارچه های حیوانی که از الیاف پشمی و ابریشمی بافت می گردند. پارچه های گیاهی که از جنس کتان و نخ شاخته می شوند.
یکی از انواع پارچه های نخی به نام پارچه متقال است که از خانواده کرباس می باشد و دارای جنس لطیفی است که پرز نمی دهد و رطوبت را به خوبی جذب می کند. پارچه متقال سبک، مقاوم و خنک است و با خیس شدن محکم تر هم می شود و به آسانی اتو می خورد و برای دوختن درد سر ندارد.
پارچه های متقال که به منظور تهیه کیسه های محیط زیستی، کیسه های برنج، اپیلاسیون، ساخت تشک ها، لایه های زیرین بالشت و … مورد استفاده قرار می گیرد.
نساجی های بسیاری در زمینه تولید این گونه پارچه ها اقدام می کنند که نساجی مازندران تولیداتی همچون پارچه متقال پنبه ای، پلی استر و فلامنت را به صورت انبوه، تولید می کند و به بازار عرضه می نماید.
پارچه های متقال برای مصارف متعددی بکار گرفته می شوند و باید به درصد پنبه در آنها توجه کرد؛ به عنوان نمونه برای تهیه و تکمیل ملافه باید از متقال با درصد پنبه بالا استفاده کرد. برای پارچه لباسی از متقال با ویسکوز یا پلی استر ویسکوز تهیه نمایید و در صنعت مبلمان یا دوخت کیسه برنج از پلی استر پنبه فلامت که 20 درصد پنبه است بکار می گیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما